22 februari 2007

DONDERDAG 22.02.07
LIEVE PAKT UIT, -AAN EN VERKENT. KLAAR VOOR WEEKENDJE HARBIN:-20°?

Tijdens het uitpakken vond ik tot mijn ontroering een gedicht terug dat iemand voor me schreef, tijdens mijn tentoonstelling in Brugge. Ik kan, wat ik beleefde, niet beter formuleren! Erg mooi...
STRAKS
STRAKS MIJMER JE
MET AL JE HERINNERINGEN
VLIEGEND
ERGENS BOVEN HET OOSTEN
OP WEG NAAR JE MORGEN
NAAR JE GISTEREN
VAN VOLGEND JAAR
TUSSEN HALF INGESLAPEN WEZENS
ALLEN OP WEG
NAAR VER-RIJKING
VAN HET UNIVERSUM
STRAKS
VOEL IK
DAT DEZE STAD
NA JOU
NOOIT MEER DE ZELFDE
ZAL ZIJN
j*claude
Brugge-30.12.06

De voorbije dagen fietsen we nog rond van bij ons tot één andere kant van de stad en terug. Meer andere kanten per dag kan niet: veel te ver! De grootwarenhuizen zijn echt fenomenaal. Massa producten! Maar vooral bij de voedingswaren staan wij op de meeste producten werkelijk te kijken als een zieke koe op haar gras. En dan die afdelingen koekjes en snoepjes: EINDELOOS! Ook de prijzen van bepaalde producten die hier massaal staan laten me pal achterover vallen: zo staat hier een soort zeekomkommer voor 200 euro per kilogram! En die liggen er niet in een kleine hoeveelheid! En dan die theesoorten: onbetaalbaar. Toeristen lopen er hier in het noorden nochtans niet rond! (wanneer kom ik er hier trouwens eens eentje tegen zodat ik eens een woordje (Engels) kan praten? In het zuiden meed ik ze, er waren er zoveel, hier zal ik blij zijn als ik er eentje ontmoet!)
Verder heb ik genoten van inrichten, decoreren, oppoetsen, mailen: kortom mijn draai vinden en ik vind die goed.
Ik ben klaar voor het volgende weekend: we reizen 500 kilometer verderop, nog meer noordwaarts, nu we nog even verlof hebben: naar Harbin. Daar zijn de wereldbekende ijssculpturen te zien. Ik ben echt benieuwd! Het zou daar wel -20° zijn. Hoe zal dat aanvoelen? Het was hier trouwens ook fris: een harde noorderwind. Na Harbin, volgende week dinsdag blog ik verder.